EFOP-3.3.5-17-2017-00032

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napközis tábor a Mórában

2018.06.18-2018.06.29-ig tanulóink két turnusban és négy csoportban napközis táborban vettek részt.  8.-16 óráig foglalkozások keretében ismerkedtek a mesék világával. Az 1. és a 2. évfolyamon a Nemzeti és kulturális identitás- Hagyományőrzés, anyanyelvápolás, a 4. és a 6. évfolyamon a Művészeti nevelés tevékenységei köré csoportosítottuk a foglalkozások tematikáját. Az ismeretlen játékokat nagyon kedvelték és gyorsan elsajátították a szabályokat a gyerekek.

Könnyen megtanulható és mindig valami új ismeretet közvetítő játékra van szükség, ahol jól tudnak együttműködni, fejlődik a kommunikációjuk és a közös siker mindenki számára örömet okoz. A különböző csoportok a korosztályuknak megfelelő nehézségű feladatokat oldottak meg, játékokat sajátítottak el.

A napközis tábor célja, a felügyeleten túl a gyermek komplex fejlesztése. Egy ilyen egész napos táborban van lehetőség arra, hogy bőven kapjanak időt a gyermekek, hogy alkothassanak. Minden gyermek fantáziájának, kreativitásának beindítása egy kész dolog megvalósításáért. A kreativitást kísérő motiváció fenntartása, a gyermeki tehetség felismerése, gondozása, gazdagítása.

A gyermekek a feladatok megoldása során a következő területeken fejleszthetők: fantázia, képzelőerő, kreativitás, kézügyesség, finommotorika, színismeret, térlátás.

A gyermeki tehetség fejlődési fokai különbözőek. Fontos feladatunk, olyan színterek szervezése, ahol az alkotás és az alkotói magatartás kialakulhat. A gyermek egy komplex művészeti területen értéket hozhat létre. A tehetséggondozás folyamatában a gyerekek tudják alkalmazni megszerzett tudásukat, és saját készítésű tárgyaikat, dolgaikat továbbgondolhatják.

A játék kiválóan alkalmas az alábbi kompetenciák fejlesztésére:

-anyanyelv és kommunikáció

-hatékony önálló ismeretszerzés és azok alkalmazása

-kezdeményező készség

-esztétikai-művészeti nevelés

-kifejezőkészség

A játékban önkéntesen vesznek részt a gyerekek, tehát a személyes kompetenciák fejlesztésére is kiválóan alkalmas: kitartás, önismeret, önbizalom, önfegyelem,siker-kudarc.

A játék kiaknázza a közösségben rejlő erőt fejleszti a szociális kompetenciákat: kapcsolat-teremtés, kapcsolattartás, szabálytudat, tolerancia, segítőkészség, más munkájának elismerése.

A 2018.06.18-2018.06.22-ig tartó első táborban a gyerekek tanáraik vezetésével Kazincbarcikán vettek részt egész napos programon.

A rendezvény 9:00 -kor kezdődött. A sportcsarnok házirendjét minden tanulóval ismertettük.

A következő időbeosztás szerint követték a programok egymást.

9:00 A zene benned van Kiss Kata koncert a Kazinczy Sportcsarnokban

10:00-11:00 Játszótéri foglalkozások

11:00-12:00 Népmese Bábszínház Többsincs királyfi című előadás megtekintése

12:00- 13:00  Ebéd

13:00-14:00  Erőnlét és magabiztosság, találkozó Szentgyörgyi Rómeó világbajnokkal

14:00-15:00 Játszótéri foglalkozások

15:00-16:00  Így kell járni- táncház

16:00 Indulás haza az iskolákba

A szabadidő sávokban tanulóink igénybe vették: a kazincbarcikai játszótér eszközeit, a műfüves pályán fociztak és ugráló vár adta lehetőségeket sem hagyták ki.

A 2018.06.25-2018.06.29-ig tartó második táborban a gyerekek tanáraik vezetésével Lillafüred vettek részt egész napos programon.

A nap legérdekesebb része a Lillafüredi Palotaszálló és függőkert túra keretén belül történő megtekintése. A gyerekeknek nagyon tetszett a teraszok különböző elnevezése:

Fiatalság és a találkozások terasza: A függőkert legnagyobb, egybefüggő fogadótere, amely az ide érkezőknek kikapcsolódást nyújt, a gyermekek számára játszóterületként szolgál.

Vízesés terasza: Csodálatos, közvetlen közeli kilátás nyílik az ország legmagasabb, 20 m magasból lezúduló Szinva vízesésére.

Virágok terasza: Tavasztól őszig színes virág kavalkádot kínáló kert.

Zene terasza: A kamarakoncertek és a szólómuzsikálás helyszíne színpaddal és nézőtérrel.

Költészet terasza: A Lillafüreden töltött idő ihlette József Attila Óda című versét, amelynek emléket állít e teraszon a költő szobra és versének néhány kőbe vésett sora. A szobor és környezete a költészettel, irodalommal kapcsolatos események színhelyéül szolgál.

Szobrászat terasza: Szobrok, képzőművészeti alkotások kiállítóhelye.

Anna-kilátó: A Szinva-vízesés lábánál, az Anna-barlang fölötti kilátóterasz.

A függőkert minden évszakban szabadon látogatható. A függőkert legalsó teraszáról nyílik az Anna-barlang.

A terület nem akadálymentesített, így végigjárásakor vegye figyelembe, hogy a teraszokat hosszabb rövidebb lépcsősorok kötik össze.

Az ebéd elfogyasztása után került sor a Lillafüredi Sport- és Kalandpark megtekintésére.

Tanulóink a következő attrakciók közül választottak:

Kötélpályán csúszhattak le a bátor jelentkezők. Műfüves pályán fociztak.

DVTK játszótér igazi paradicsom a gyerekek számára! Az egyedi, kézzel faragott fából készült játszóeszközök egész napos szórakozást nyújtanak kicsiknek és nagyoknak.

Programszolgáltatás keretében animátorok tartottak Dráma-játék foglalkozást az érdeklődő gyerekeknek.

Lézerharc: A több száz négyzetméteres beltéri lasertag aréna az egykori Zalka Máté laktanya mindennapjait idézi. Valósághű környezetben próbálhatja ki mindenki taktikai érzékét és ügyességét.

A második héten a délutáni 14-15 óráig tartó foglalkozásokat külsős animátorok látták el.

A dráma-játék, szóval: vers és játék és a beszédes kép sok élménnyel gazdagította tanulóinkat.

A jövőre nézve a sikeres játékos programokat jó gyakorlatként adaptáljuk iskolánkban.